Aktualności

Mieli uchronić kobietę od włamania na jej konto, tymczasem oszusci sami je "wyczyścili"

Data publikacji 20.06.2021

Ponad 20 tysięcy złotych zniknęło z konta mieszkanki Lublina po tym, jak uwierzyła, że rozmawia z pracownikami swojego banku. Ci, którzy rzekomo mieli ją uchronić przed skutkami włamania na konto, nakłonili do zainstalowania aplikacji na komputerze i sami „wyczyścili” jej konto. Próbowali też na jej dane zaciągnąć pożyczkę. Sprawę wyjaśniają funkcjonariusze i apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji.

Zgłoszenie o oszustwie policjanci z I komisariatu w Lublinie otrzymali w piątek.  Jak relacjonowała mieszkanka miasta, na jej telefon zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę jednego z banków.

Nieznajoma kobieta poinformowała ją, że bank odnotował próbę włamania na jej konto i usiłowanie przelewu w kwocie 500 złotych. Powiedziała też, że niebawem ktoś zadzwoni do niej z działu technicznego banku w celu uniknięcia utraty pieniędzy.  

Kolejny telefon pochodził już od zapowiedzianego rzekomego pracownika, który nakazał jej zainstalowanie aplikacji do zdalnego sterowania komputerem. To wszystko miało na celu zabezpieczenie konta.

Lublinianka po zalogowaniu się, potwierdziła przesłane zabezpieczenie kodu BLIK. Tym samym potwierdzała wypłatę 5000 złotych z jej konta.

Kiedy później kobieta  sprawdziła posiadane trzy konta w banku, okazało się, że zniknęło łącznie 23 000 złotych. Natychmiast skontaktowała się z infolinią banku w celu zablokowania posiadanych kont. Wtedy dowiedziała się też, że na jej dane oszuści usiłowali zaciągnąć pożyczkę.  

Sprawę wyjaśniają funkcjonariusze i apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji.

Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

Pamiętajmy, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości możemy sami skontaktować się z przedstawicielem naszego banku i dokonać wszelkich ustaleń.

podkom. Anna Kamola

Powrót na górę strony